onsdag 30 april 2008

Trummar för livet....

Jag tänder eldar i natten... vid brottets kant trummar jag, vattenspegeln ligger blank och stilla. Jag trummar och sjunger.
Allting har en ton eller flera för den delen. Solen, stjärnorna och jorden. Även oljan har en ton, kalken en annan. Jag trummar frid och glädje, jag trummar, för även jag är en ton, alla är en ton. Jag trummar bort Nordkalk och oljeexploatörer, elaka kommentarer och okunskap. Jag trummar denna Valborgsnatt vid Ojnare myr, vid Bästeträsk.
Trummans ton sprider sig genom vattnet och jag är stark i min övertygelse om att... Ojnare och havet får vila och ha sin egen ton och sjunga sin egen sång alldeles ostört...

2 kommentarer:

Grå Arne sa...

Hej min Vän
Vem du nu är, känd eller okänd.
Trumman slag och sångens kraft ljöd i Ojnare skog även 2:a maj. Vi vandrade ut, talade till platsens Rådare, gjorde vad vi för stunden kunde för att bidra till att skydda skogen.

Se mer på min blogg
http://blogg.sejd.se

Kommer att lägga en länk hit.

Med kärlek till allt som lever
Grå Arne

Marga Yaga sa...

Det gläder mig att eldar brann i Ojnare under Beltane natt. Må vi bli många som trummar för Ojnare skog, underbara tallar och örter - visa gamla väsen vill bo kvar!
Kråx från Korpmor