söndag 11 maj 2008

Stå för en vackrare värld!

Idag stod jag tillsammans med miljontals kvinnor för en bättre värld!

Det började med att jag stod en stund under mitt alldeles fantastiskt blommande äppelträd. Vilken doft, vilket mirakel!

Upp och ner, obekymmrade om världen hängde två nyckelpigor och ägnade sig åt älskogslek och erotik; de brydde sig inte det minsta om att jag såg på.
Naturen är ett mirakel, varje art är en värld och en förutsättning för att andra världar ska fungera.

Jag stod vid rinnande sötvattnen och trummade för Ojnareskogen. Jag trummade kraft över platsen och för att den ska bevaras och att allt ska få vara orört och att vi ska bevara förutsättningen för grundvattnet på norra Gotland.

Varje dag är en ny dag, en ny underbar möjlighet att famna sin älskade, sina barn och även sina medmänniskor.

Se på varandra med kärlek och se naturen som en källa till liv, inte som en förbrukbar resurs.

Älska ekosystemet och Moder Jord!

Inga kommentarer: